Živalski svet kot vir navdiha za nove materiale: V uvodnem delu te eksperimentalno-raziskovalne delavnice so učenke in učenci spoznali, kako živalski svet predstavlja vir navdiha raziskovalcem pri sintezi novih materialov. Natančneje so spoznali predvsem obrambni mehanizem ribe glenavice.
Ribe glenavice so tekom evolucije izgubile vid, zato so razvile posebne obrambne strukture. Iz žlez slinavk sprostijo dve vrsti proteinov, ki se ob stiku z vodo spremenita v gosto sluz. Ta zamaši usta in škrge plenilca.
Učenke in učenci so v vlogi znanstvenikov preko vodenega eksperimentalno-raziskovalnega dela sintetizirali različne sluzi in ugotavljali, kako količina vode vpliva na izbrane lastnosti (lepljivost, raztegljivost in konsistenca). Na podlagi poročanja rezultatov eksperimentalnega dela so razmislili o prednostih in izzivih uporabe takšnih materialov v vsakdanjem življenju.
Inovativnost mladih: odgovor na izzive mikroplastike v okolju: Vsebina delavnice je bila vezana na problematiko (mikro)plastike, ki vsako leto v velikih količinah konča v okolju in povzroča trajno onesnaženje ekosistemov in prehranskih verig, kar ima vrsto negativnih učinkov na žive organizme. Učenci in učenke so na eksperimentalni delavnici v vlogi znanstvenikov in znanstvenic preko vodenega eksperimentalno-raziskovalnega dela raziskovali in spoznali sestavo plastične embalaže ter diskutirali, kako trajnostno ravnati pri nakupu in uporabi živil z vidika embalaže živil in trajnostnega razvoja.
Pri izvedbi vsake od delavnic je sodelovalo 52 učenk in učencev 8. razreda OŠ Metlika.
Izvajalke aktivnosti: Taja Klemen (EF, Center KemikUm PEF), Katarina Mlinarec (PEF, Center KemikUm), dr. Vesna Ferk Savec (PEF, predstojnica Centra KemikUm), Anika Mugerli in Kaja Pavlin (študentki PEF), Tjaša Lesar (PEF)
Koordinatorici aktivnosti: Taja Klemen in Katarina Mlinarec, PEF, Center KemikUm