Program

Arheološki dan

Kako je biti arheolog? Kaj počne arheolog? Od odkritja do branja in pisanja.

Delavnico po dogovoru organiziramo na vaši instituciji.

Slika arheoloških izpokovanj v arheopeskovniku.

Humanistika Logo

Na delavnici, v okviru katere organiziramo arheološka izkopavanja v t. i. arheopeskovniku, se udeleženci preizkusijo v vlogi arheologa. Med delavnico spoznavajo osnovna orodja in pripomočke, ki jih arheologi uporabljamo, obenem pa preko najdb tudi določeno arheološko obdobje.

Delavnica je primerna za učence in učenke druge triade OŠ. Največje število udeležencev na posamezno ponovitev je 20. 

Program

28/09/2024

Ustvarjanje glasbe z umetno inteligenco

Predstavili bomo glasbene uspešnice, ki jih ustvarja umetna inteligenca na Japonskem. S pomočjo programov bomo poskusili oblikovati lastno pesem.

Vir: www.deviantart.com

Humanistika Logo

Predstavili bomo glasbene uspešnice, ki jih je ustvarila in jih ustvarja, umetna inteligenca na Japonskem. Tak primer je Hatsune Miku, virtualni idol in kulturni fenomen, katere glas je produkt programske opreme Vocaloid, ki poustvarja človeške pevske glasove z uporabo posnetkov človeških glasov. S pomočjo programov kot so SongR, CREEVO, Mugen miku bomo poskusili oblikovati lastno pesem in mlade spodbuditi k razmišljanju o prednostih in pomanjkljivostih uporabe umetne inteligence pri ustvarjanju glasbe. 

 

 

Dogodek za vas pripravljata dr. Klara Hrvatin and dr. Nagisa Moritoki Škof (UL FF).

Program

Obisk robotke Lili na osnovni šoli

Otroke bosta obiskali Maša in robotka Lili, ki bosta predstavili možnost uporabe robotov.

Arhiv Marionetnega gledališča Jurček in Katapult Robotika

Humanistika Logo

Otroke bosta obiskali robotka Lili iz Katapulta Trbovlje in Maša Jazbec, ki bosta predstavili možnost uporabe robotov. Osnovnošolci pa bodo kreativno sodelovali. 

 

 

Dogodek za vas pripravljata dr. Olga Markič in dr. Maja Malec (UL FF).

Program

Moj poklic – farmacevt raziskovalec 

Delavnica, ki otrokom na sproščen način približa (raziskovalno) delo farmacevtov ter prednosti in pasti umetne inteligence (UI) pri iskanju informacij o zdravilih.

Arhiv UL FFA

Humanistika Logo

Otrokom želimo na sproščen način približati (raziskovalno) delo farmacevtov ter prednosti in pasti umetne inteligence (UI) pri iskanju informacij o zdravilih. Pogovarjali se bomo o tem, da so zdravstveni poklici osnovani na človečnosti – skrbi ene osebe in o pomenu previdnosti, da izjemne računske moči UI ne enačimo s človeško inteligenco, sposobnostjo presojanja in etičnostjo.  Da bo učenje zabavno, se bodo otroci prelevili v raziskovalce farmacevte v laboratoriju in sami izdelali kremo za suho kožo, tako pa bomo poskušali odgovoriti na vprašanje, kako nastanejo zdravila in kako nam pomagajo ozdraviti 

 

 

Dogodek za vas pripravljata dr. Katarina Bolko Seljak in dr. Alenka Zvonar Pobirk (UL FFA).

Program

Kako nam bioinformatična orodja pomagajo razvozlati skrivnosti molekule življenja, DNA?

Na delavnici bomo v laboratoriju iz sadja izolirali DNA, in sicer z običajnimi snovmi, ki jih najdemo doma. Sočasno bo potekala tudi bioinformatična delavnica, kjer se bodo dijaki lahko seznanili z enostavnimi bioinformatičnimi orodji in bazami podatkov.

Sliko nam je ustvarila UI.

Humanistika Logo

Na delavnici bomo v laboratoriju iz sadja izolirali DNA, in sicer z običajnimi snovmi, ki jih najdemo doma: kuhinjska sol, sredstvo za pomivanje posode, ananasov sok in alkohol. Sočasno bo potekala tudi bioinformatična delavnica, kjer se bodo dijaki lahko seznanili z enostavnimi bioinformatičnimi orodji in bazami podatkov. Pokazali jim bomo, kako najdejo zaporedje DNA določenega gena, kako v tem zaporedju najdejo dele gena, ki se prepišejo v protein, ter kako lahko z bioinformatičnimi orodji predvidimo, kakšen vpliv bodo imele spremembe zaporedja DNA (mutacije) na proteinski produkt gena. 

 

 

Dogodek za vas pripravljajo dr. Nataša Karas Kuželički, dr. Tijana Markovič, dr. Alenka Šmid, dr. Janja Zupan in dr. Nika Lovšin (UL FFA).

Program

Od vrtca do šole umetna inteligenca in ustvarjalnost 

Se lahko umetna inteligenca uporablja za ustvarjanje (dobrih) literarnih del? Na kakšne načine je lahko umetna inteligenca koristna kot orodje pri ustvarjalnem pisanju? Kakšne pasti prinaša uporaba umetne inteligence in kako se jim izogniti? Vse to lahko izveste na delavnici, ki jo je za otroke, šolarje in dijake pripravila raziskovalka Cvetka Sokolov.

Cvetka Sokolov

Humanistika Logo

Predstavitev literarnega ustvarjanja raziskovalke Cvetke Sokolov z delavnico je namenjena vrtčevskim otrokom, osnovno- in srednješolcev. Poudarek bo na povezavi raziskovalne in ustvarjalne dejavnosti ter iskanju odgovorov na vprašanja :   Ali lahko umetna inteligenca ustvari (dobra) literarna dela?  Na kakšne načine je lahko umetna inteligenca koristna kot orodje pri ustvarjalnem pisanju?   Kakšne pasti prinaša umetna inteligenca in kako se jim izognemo?    

 

 

Dogodek za vas pripravlja dr. Cvetka Sokolov (UL FF).

Program

Beremo, ustvarjamo in nastopamo – raziskujemo!

V sklopu aktivnosti Beremo, ustvarjamo in nastopamo – raziskujemo! raziskovalka Filozofske fakultete dr. Cvetka Sokolov otrokom predstavi svoje raziskovalno delo in knjige za mladino.

hrusica 6

Humanistika Logo

Z otroki se pogovarja tudi o svojih drugih literarnih delih in jim približa povezavo med svojim raziskovalnim delom, poučevanjem angleščine na Filozofski fakulteti in pisanjem za otroke in mlade.

 

 

 

 

 

Delavnica je primerna za vrtce in osnovne šole.

 

Koordinatorica: dr. Cvetka Sokolov, Filozofska fakulteta

 

 

 

 

Program

Živalski svet kot vir navdiha za nove materiale

Živali so med evolucijo razvile različne strukture, ki jim omogočajo prilagajanje razmeram v okolju, obrambo pred plenilci, prehranjevanje, gibanje, razvijanje ipd.

predivo pajkov 2

Humanistika Logo

Zato lahko živalski svet za znanstvenike predstavlja neomejen vir navdiha pri sintezi novih materialov s specifičnimi lastnostmi, ki lahko predstavlja rešitev marsikaterega izziva na področju medicine, gradbeništva, prehrane ipd.

 

Učenci in dijaki v vlogi znanstvenikov preko vodenega eksperimentalno-raziskovalnega dela spoznavajo in primerjajo lastnosti različnih materialov iz živalskega sveta. Na podlagi poročanja rezultatov eksperimentalnega dela razmislijo o prednostih in izzivih uporabe takšnih materialov v vsakdanjem življenju.

 

Delavnica je primerna za osnovne in srednje šole.

 

Moderiranje in izvedba: Taja Klemen, PeF, v sodelovanju s študenti PeF

 

 

 

Program

Kako ribe plavajo na različnih globinah?

Učenci in dijaki na eksperimentalni delavnici iz enostavnih pripomočkov izdelajo model ribe z ribjim mehurjem. Model nato »potopijo v morje«, tj. v plastenko z vodo, in raziskujejo pogoje, pri katerih »riba« plava blizu vodne gladine ali v globinah.

placeholder_illustrations8

Humanistika Logo

Pod vodstvom raziskovalcev Pedagoške fakultete mehanizem spuščanja in dvigovanja »ribe« v vodi primerjajo z mehanizmi spuščanja in dvigovanje pravih rib in se pogovarjajo o podobnostih in razlikah med modelom in živimi predstavniki rib.

 

Delavnica je primerna za osnovne in srednje šole.

 

Koordinatorica projekta: dr. Mojca Čepič, PeF, v sodelovanju s študenti PeF

Program

Inovativnost mladih: odgovor na izzive mikroplastike v okolju

Velika količina mikroplastike, ki vsako leto konča v okolju, povzroča trajno onesnaženje ekosistemov in prehranskih verig, kar ima vrsto negativnih učinkov na žive organizme.

mikropl – delavnica 2

Humanistika Logo

Učenci in dijaki na eksperimentalni delavnici na to temo sodelujejo v vlogi znanstvenikov in preko vodenega eksperimentalno-raziskovalnega dela spoznavajo sestavo plastične embalaže. Skupaj z raziskovalci diskutirajo o tem, kako trajnostno ravnati pri nakupu in uporabi živil z vidika embalaže živil in trajnostnega razvoja.

 

Delavnica je primerna za srednje šole.

 

Koordinatorica projekta: Katarina Mlinarec, PeF, Center KemikUm v sodelovanju s študenti PeF