Program

Digitalno motrenje okolice in njeno osmišljanje z umetno inteligenco

Udeleženci bodo na čutnem sprehodu s fotoaparatom ali mobilnim telefonom raziskovali, kako digitalne naprave širijo naše zaznavanje.

Delavnico po dogovoru organiziramo na vaši instituciji.

Čutni sprehod.

Humanistika Logo

Med 30-minutnim sprehodom bodo intenzivno fotografirali okolje, nato pa posnetke analizirali s programom Orange, ki omogoča uporabo strojnega učenja. Sledila bo razprava o vlogi umetne inteligence pri interpretaciji vizualnih podatkov in njeni uporabnosti v vsakdanjem življenju.

 

Delavnica je primerna za učence in učenke srednje šole, izjemoma deveti razred osnovne šole. Največje število udeležencev na posamezno ponovitev je razred ali manj.

 

Izvajalca: dr. Rajko Muršič, UL FF, in dr. Ajda Pretnar Žagar, UL FRI.

Program

26/09/2025

Umetna inteligenca v šoli – Kaj preostane človeku?

Okrogla miza

Gwenaël Rattke, Modern Interior, 2018. Iz cikla The Human Error

Humanistika Logo

Novi razvojni preboji na področju umetne inteligence (UI) na glas odpirajo temeljna antropološka vprašanja in nas soočajo z nujnostjo vnovičnega razmisleka razmerja med človekom in tehnologijo. Prevpraševanje razlike je hkrati prevpraševanje človeškega. In, ali ni tisto v čemer bi naj UI »prekašala in nadomestila« človeka natanko tisto kar je že od nekdaj pravzaprav definicija stroja? Če so stroji prekašali človeka v njegovi fizični sili, lahko UI »usvoji« vse znanje tega sveta, premika meje v znanosti, pripravi didaktično brezhibno učno uro in pričara učenki cel svet celo bolj živo, kot je v resnici. Prav ta brezhibnosti UI lahko na novo prikaže tiste elemente pedagoškega procesa, ki se popolnosti vedno znova izmuznejo: napaka, ki razpre možnost novega, element naključja, ipd., vse, kar spada v območje nepredvidljivega in  človeškega.

 

Javni dogodek bomo izpeljali v obliki okrogle mize, tema bo predstavljena na dostopen način in z namenom spodbujanja diskusije zainteresirane javnosti.

 

 

Dogodek za vas pripravljajo mag. Sabina Autor, dr. Valerija Vendramin, dr. Janja Žmavc in dr. Igor Bijuklič (PI).