Program

03/06/2023

Tera/GIB za otroke in mladostnike s posebnimi potrebami

Terapevtska vadba Tera/GIB povezuje življenje otrok in mladostnikov s posebnimi potrebami in gibanje živali. S posnemanjem živalskega gibanja lahko otroci in mladostniki pridobijo nove gibalne izkušnje na zanimiv in sproščen način, zato so zanje običajno zelo motivirani.

08:30

CIRIUS Vipava, Vojkova ulica 33, Vipava
Humanistika Logo

Preko teh aktivnosti razvijajo tudi gibalne vzorce za samostojnejšo igro in učenje, zato sta bili predstavitev in delavnica namenjena predvsem staršem in družinam otrok s posebnimi potrebami, ki se izobražujejo v javnem zavodu CIRIUS Vipava.

 

Otroci s posebnimi potrebami pogosto potrebujejo več spodbud in priložnosti, da razvijejo svoje primarne potenciale. Aktivnosti Tera/GIB vključujejo izbrane imitacije gibanja 12 živali: žabe, konja, mačke, zajca, koale, žirafe, raka, psa, kače, slona, gosenice in opice.

 

Vodi jih oseba, ki otroka usmerja, spodbuja in kontrolira v izbranem gibanju živali. Preko posnemanja gibanja določene živali otrok s posebnimi potrebami razvija gibalno samostojnost, zanesljivost in spretnost, pridobi občutek za svoje telo, izboljša samozavest ter se laže vključuje v skupino vrstnikov.

 

Aktivnosti se lahko izvajajo individualno, v paru ali v skupini, v telovadnici, na igrišču, v naravi. Pomembno je, da otrok doživi zadovoljstvo ob gibalni aktivnosti, kar mu daje občutek sprejetosti in povezanosti. Aktivnosti Tera/GIB so primerne tako za otroke s posebnimi potrebami kot tudi za ostale otroke.

 

Tokrat so strokovne delavke zavoda Cirius Vipava predstavile nastanek delavnice Tera/GIB-a ter pomen in vlogo gibanja za osebe s posebnimi potrebami. Projekcija 10-minutnega filma je zbranim približala delavnico, potek vadbe in izvedbo gibanja 12 živali  (kača, mačka, pes, žirafa, opica, rak, zajec…). Sledila so vprašanja staršev in zainteresirane javnosti, nato pa ponovitev izbranih aktivnosti, na primer posnemanja gibanja mačke, psa, zajca, koale, raka, kače, žirafe, slona…

 

Koordinatorici projekta: dr. Erna Žgur in dr. Tjaša Filipčič, PeF, mentorici Klavdija Krušec in Diana Batista